torsdag 11 januari 2018

Vilodag

Idag fick bli tillägnad en del vila - förutom träningen på förmiddagen och färdigmålandet av kökspall, förstås.

Igår var jag ute på vift större delen av dagen, bl  a  köpte vi färg till mammas hall och kök. Unga Damen hyrdes in som chaufför :). Hon är tydligen flitigt anlitad av familj och vänner. Mysigt var att vi gjorde sällskap på bussen hem för mig och till träning till henne. Vi hann avhandla både arbete, politik, skola och fotboll.

Och imorgon börjar uppdraget: att måla hemma hos mamma. Till att börja med har jag bokat in fredag och lördag, vi får se hur långt jag hinner ... I mitt huvud ska det väl inte ta mer än några timmar gånger två? Hmmm ... Jag är rätt säker på att jag kommer att få äta upp den tidsidén mer än en gång.

Det blev billigt åtminstone! 4 färghinkar om 2,5 liter plus maskeringstejp kostade mindre än 500 kr hos Rusta. De hade ett erbjudande på just den färgen vi skulle ha: Köp 3 ,betala för 2. Takfärg, penslar och rollers kostar inget just nu - jag använder det som blivit över härifrån i alla mina målarprojekt. I gengäld får jag middag alla (två?) arbetsdagar. Ett bra byte i mitt tycke, jag gillar att använda upp det som finns. Ett av alla de sätt en kan vara miljövänlig - kasta inte det som kan användas till något/hos någon annan. Det känns bra.

Inga kommentarer: