fredag 19 januari 2018

Dagens gratis


Ur brevlådan hämtade jag ett jättefint "underställ" från Kari Traa, en "på köpet-gåva" när jag prenumererade 2 nummer på I Form för 69 kr. Det har jag lagt undan till Unga Damens födelsedag i mars.

Två klassiska Margrethe-skålar från Rösti var också en "på köpet-gåva" för en prenumeration på 2 nummer av Allt om Mat för 49 kr. De ska jag nog behålla själv, även om jag inte precis behöver flera skålar .... Röda och fina är de!

Jag gick med i Bonniers Bokklubb, just för att de hade ett bra välkomsterbjudande: 1 valfri bok för 19 kr, 6 Swedish Grace-muggar från Rörstrand följde med helt gratis och kom igår. Boken blir födelsedagspresent till mamma och muggarna ska läggas undan till Unga Damen, när hon flyttar hemifrån så småningom. Om jag köpt dem till fullpris hade de kostat 900 kr.
Här måste jag förstås köpa 3 böcker till fullpris under det kommande året, men det tror jag att jag kan överleva ;). De har böcker från 79 kr.

Ett helt oväntat litet paket låg också i brevlådan idag - det visade sig vara ett test jag ska få göra. Lite hemligt är det, men jag kan säga att det har med saft att göra. Till det fick  jag dessutom 50 kronor för att köpa frukt för :).



På mitt Paypal-konto kom det in 60 kr idag, utbetalning från en av alla mina paneler :).

Sist men inte minst får jag prova "Bookbeat" i 2 veckor utan kostnad. Det är en ny "digitala böcker-tjänst", med ljudböcker och e-böcker. Jag lär hinna läsa några stycken ...

Inga kommentarer: