söndag 28 januari 2018

Stackars mej ...

Idag är det väldigt synd om mig, tycker jag. Så här har det gått till:

I torsdags förmiddag var det träning i en timme, och sedan gemensam fika. Sedan var det dags för en timmes träning till, nu med min personliga tränare. Visst låter det tjusigt? Jag har bokat tre timmar med henne - mera har jag inte råd med. Det var en tuff timme! Men nu har jag ett träningsprogram jag kan följa både här hemma och till största delen nere på Smulan.

Fredag morgon hade jag lite ont ... Dagen började med en härlig frukost hemma hos en av fotbollsmammorna, tillsammans med två mammor till (mammor åt lagkompisar till Unga Damen). Där lade vi upp dagens slit och släp - vi skulle ställa i ordning inför helgens fotbollscup. Bord, grill, mat och kakor, drickor ... Allt till 76 lag och medföljande familjer. Det tog aldrig slut! Vi bar och bar.

Vid 14-tiden var vårt jobb klart, och jag cyklade hem till min soffa - ganska mör i musklerna. Mera träningsvärk smög sig på under kvällen.

Igår, lördag, var det så fotbollscup - inomhus, som väl var. Träningsvärken fanns kvar, inte så konstigt! Från kl 14 till 21.30 var jag åskådare, sittande på en hård plaststol. Det hjälpte inte på träningsvärken, precis.

Idag när jag vaknade insåg jag att det här inte alls var träningsvärk: leder och muskler värkte, jag frös samtidigt som jag var alldeles blossig i ansiktet - jag är alltså sjuk :( . Så här ställs all planering in i parti och minut

Ingen bio idag, ingen till-posten-för att-hämta-ut-ett-paket. Imorgon blir det ingen zumba och inget målande det sista hemma hos mamma. På tisdag blir det ingen träning och ingen massage på eftermiddagen.

Jag är inte ett dugg bättre nu ikväll än vad jag var i morse. Det är inte roligt!
   

1 kommentar:

H sa...

Krya på dig! 💐