torsdag 1 februari 2018

Jag tror jag överlever ...

Fast helt säker vågar jag inte vara ännu! Veckan har varit alldeles förfärlig!

En natt slumrade jag bara en halvtimme  och var vaken 2-3 timmar i taget. Det var den natten näsan rann som allra värst. En stor näsdukstuss i vardera näsborren och ändå rann det över stup i kvarten. Det är orättvist att man ska behöva byta lakan när man är sjuk.

I går eftermiddag var jag väldigt tacksam att jag bor själv ;).Då somnade jag sittande i soffan och sov så i 4 timmar. Men en näsduk i ena näsborren. Det hade varit ytterst pinsamt om någon hade kommit hem och fått se mig i det skicket - jag ryyyser. Ingen kärlek skulle överleva den synen, det är jag säker på!

Idag har jag varit vaken hela dagen, efter att ha sovit hela natten. Jag har till och med lagat köttfärssås med spaghetti, i 5 minuters-skift. Sedan orkade jag knappt äta ...

Nu tänker jag lägga mig i ett varmt bad för att få mina luftrör att väsa lite tystare inför natten.

Det roligaste idag var att jag beställde en present till Unga Damen hos "Glossybox". En överraskningslåda med diverse sminksaker - oumbärligt för varje tonårstjej! En box kostar 139 kr och värdet ska vara betydligt högre. Jag köpte ett par boxar till henne för ett par år sedan och hon var överlycklig :). Jag hade lite sparad bonus sedan sist, så boxen kostade 103 kr. Ännu bättre!

Inga kommentarer: