måndag 5 februari 2018

Mina bästa förkylningstips

Det kanske inte undgått någon att jag är lite sjuk? Något på bättringsvägen nu, men jag är inte frisk. En vecka till, tror jag behövs för att vara ordentligt på benen igen.

Om någon drabbas av samma förfärliga öde som jag så vill jag dela med mig av det som hjälpt mig :).

Nummer 3: Sov och sov och sov! Medan man sover känner man sig inte så sjuk. Och tiden går snabbare.

Nummer 2: Bada varmt/hett! När näsan rinner och hostan sliter är detta ett jättebra sätt att få slemhinnorna att lugna ner sig. Bada strax innan läggdags, så hinner du kanske somna innan det sätter igång igen.

Nummer 1: Mitt absolut bästa tips! När du köper pappersnäsdukar - köp dem med tillsatt balsam. Det kanske finns olika fabrikat, jag köpte Kleenex Balsam. Hur mycket jag än snutit och torkat mig den senaste veckan har näsan inte blivit röd och öm - ett magiskt under! Och hjälper gott till att känna sig lite friskare.

Idag har vi 6 grader kallt, en gnutta snö och underbart solsken :).

Inga kommentarer: