tisdag 13 februari 2018

Ingen motståndskraft alls ...

Och nu handlar det inte alls om någon förkylning :). Det är det där med att stå emot goda erbjudanden - det är jag i perioder alldeles usel på.

Just nu, instängd och uttråkad  har det varit svårare än vanligt. Och företag är bra på att locka till köp!

Jag köpte mig en liten rund vägghylla till en tom vägg i vardagsrummet hos Campadre, en inköpsklubb på nätet. Den kostade nu 249 kr istället för 399 kr, och det var där jag fick kompensation för felaktiga leveranser - 217 kr. Summa att betala: 32 kr :). Den ska komma imorgon.

I går fick jag ett sms från Citygross, som gav mig 100 kr rabatt om jag köpte ännu en matkasse från dem. Jag köpte ju en häromveckan, 4 middagar för 4 personer för 299 kr. Just den blev ju vältajmad med min förkylning, så jag hade massor av mat hemma! Det var perfekt.

Det finns matkassar av olika slag och till olika priser. Jag köpte "billiga kassen", och det är en sådan jag nu beställt en gång till. 299 kr för 16 middagar blir mindre än 19 kr per portion, vilket passar min finansiella situation ;). Eftersom jag inte följde recepten till punkt och pricka fick jag dessutom påfyllt en del i skafferi och kyl. Så här såg förra lådan ut:


Jag hade nog aldrig trott att jag skulle köpa mat via nätet. Jag vill känna och dofta och klämma och välja själv. Men jag blev positivt överraskad av bra kvalitet. Och att jag gillade de färdiga förslagen till middagar, jag behövde bara ändra lite för att det skulle passa mig!

Inga kommentarer: