tisdag 27 februari 2018

Jag har tränat!


Med ganska stor försiktighet, men jag har tränat för första gången på en månad :). Attans vad slut jag var ... Det blev tydligt igen hur mycket jag tappat de här veckorna. Nåja, nu är jag igång igen, även om det svider att ha halkat ner ett antal steg  på konditionsstegen och få börja om igen med uppbyggnaden. Inte har jag blivit smalare heller, av att ligga i soffan och hosta.

Nu vill jag ha ett liv tillbaka, gärna mitt eget, så det är förnyade tag som gäller. Nästa träning är på torsdag, den ska också ske med försiktighet :).

Efter träningen har jag inte orkat mycket mera. Jag har fyllt i några panelundersökningar och begärt ut ett presentkort på Åhléns från ett av panelföretagen. Det märks att det är valår - många undersökningar handlar om partier, partiledare och olika politikområden.
Bokrean börjar idag och det kan vara första året någonsin jag inte rusat ner till bokhandeln så fort den öppnade. Jag ska dit ner i morgon, men idag nöjde jag mig med att beställa 3 pocketböcker till via nätet. Jag handlade på Adlibris, som ovanpå reapriset gav ytterligare 10 % rabatt. Sådant gillas! Rabatten gäller bara igår och idag, om ni vill använda den.

Sedan har jag skrivit några listor (oumbärliga i varje välordnat hem, speciellt om invånaren är lite småförvirrad och mer än lite glömsk) för de kommande veckorna och läst i en ganska dålig deckare.

Nu funderar jag på vilken tid som kan vara den tidigaste jag kan gå och lägga mig? Jag skulle ju kunna vrida fram klockorna?









Inga kommentarer: