fredag 2 mars 2018

Förberedelser pågår ...

Det är konstigt att den sista månaden innan jag flyttar söderut rusar iväg så fort. Samma visa varje år, och jag känner mig alltid lite stressad och helt splittrad i huvudet.

Denna veckan har jag satt fart med förberedelserna - härtill är jag nödd och tvungen eftersom februari gick åt till influensa. Jag är nog inte på 100 % ännu - idag, t ex, råkade jag somna i 2 timmar på eftermiddagen!

På min lista inför avresan har jag kunnat bocka av:
mediciner uthämtade för 3 månader
knäckebröd, Bregott och en stor ost är inhandlade
biblioteksböckerna är tillbakalämnade
ny baddräkt inhandlad
det nya körkortet är påskrivet och fotograferat (och kom till posten idag)
den mesta tvätten är klar
mina nya köksbänkar har kommit
kusinträff, lunch för familjen, och 2 födelsedagar är bokade och organiserade
2 nya laddningssladdar till telefon och surfplatta är inköpta och kom idag

Jag har också dragit fram all packning (hittillsvarande) och spritt ut i en stor del av vardagsrummet. Även i år ser resväskan ALLDELES för liten ut, men det brukar ordna sig till sist :).

Jag har också sorterat det mesta av mitt garn på golvet i vardagsrummet, för att kunna planera vad som ska med till Smulan eller inte.

Och ja, det är lite trångt och lite rörigt här hemma just nu ...

Inga kommentarer: