torsdag 8 mars 2018

Julkortsvackert

Snön som kom för några dagar sedan smälte förstås bort lika snabbt som den kom. Men igår eftermiddag började det snöa igen - vackra stora flingor som dalade ner. Det tog lång tid innan de började lägga sig, men när jag gick och la mig började det se lite vitt ut :).

                                     

När jag vaknade igen var det till rena julkortet! Det snöade fortfarande lite smått och flingorna hade under natten lagt sig överallt. Marken, träden, bilarna, min cykel ;). Och det var så mycket tystare - snön dämpar alla ljud, även från den envisaste rusningstrafik ...



Det tillhör inte vanligheterna att jag får skrapa cykeln på morgonen när jag ska iväg, men idag blev det nödvändigt :).

Bara så att ni vet har jag cyklat ut till träningen, tränat och cyklat hem igen. Men sedan blev det inte mycket mera idag. Det är bara köket som kräver åtgärder. Allt mera högljutt, kan jag säga :). Det hörs nästan in i vardagsrummet nu ...

Jag arbetar lite på att försöka slutföra några av mina projekt innan jag åker, några av dem (mest virkningsrelaterade) slutförs med fördel i soffhörnet. Det passar mig bra idag. Hittills två klara! Bara sjuttioelva st kvar - ungefär.

Inga kommentarer: