måndag 26 mars 2018

Framme

En lång resdag senare kom jag fram vid halv 5-tiden, till 19 grader och sol. Lite disigt tyckte jag, men det visade sig vara den röda Saharasanden som blåser in över min del av Grekland. Inne i Stora Hamnstaden blev man alldeles hostig av sand-dammet.

Jag har inte hunnit med så mycket mera än att packa upp lite slarvigt, sopa bort den värsta sanden och handla det nödvändigaste,

Men jag kan meddela att den sure taxichauffören som bor här tvärsöver gatan varit i storstan och handlat. Ett lamm, som han bar över axeln. Påskalammet, förstås. När jag insåg att ö-bussen inte stod och väntade vid båten, frågade jag honom snällt om jag kunde åka med honom hem, jag visste ju exakt vart han skulle. Men tyvärr, han jobbade inte ... (!)

Jag hade större tur med en av systrarna från Pannkaks-stället, hon lämnade av ett paket vid båten och tog gärna med mig i bilen till vår by. Ännu mera tur fick jag när albanen som jobbar för henne bar upp mina väskor åt mig :).

Och jo, jag åkte på övervikt på planet. Så de var tunga.

Nu är jag förfärligt trött, klockan är halv 8 (en timme före Sverige, minns ni?) och jag har inte bäddat ännu.

Jag återkommer.

Inga kommentarer: