söndag 4 mars 2018

En slitsam dag ;)

Körkompisen uppe i Motala har hört av sig här på eftermiddagen med härliga kommentarer via mail. Hennes söndag har varit lika jobbig som min!

Först fick vi ju ha väckarklocka (en söndagmorgon!) för att inte bli försenade till Starten. Av vadå'? Vasaloppet, förstås! Vi startade kl 8, och har sedan slitit i många timmar. När vi äntligen kom i mål, ungefär samtidigt som elitåkarna, så fick vi raskt skynda över till Lahtis, Finland för längdåkning. Hela helgen är det dessutom inomhus-VM i friidrott, så det är änna lite jäktigt!

Undra på att vi är trötta! Visserligen var vi ganska vältränade sedan de två veckornas nyss passerade OS, men ändå ...

Trots detta idoga TV-tränande har kläderna råkat krympa de senaste veckorna. - Måste väl vara muskler? undrade jag. - Sittmusklerna är i superform! , fick jag till svar :).

Inte har jag hunnit med så mycket mera, men jag har i alla fall virkat klart alla delarna till en liten studentnalle. Och diskat och strukit. Nu ska jag snart bära upp en del saker till vinden, så det kan bli en gnutta utrymme för mig.

Jag har insett att det var väldigt bra med det där tredje rummet jag inte har längre, sedan jag flyttade till mindre för 1 ½ år sedan. Där kunde jag lasta in all röra jag åstadkommer när jag har för många projekt på gång och ha resten av lägenheten för mig själv att bo i.

Okej. Nu är det tre veckor kvar till avresa. Och en del projekt ska färdigställas ...

Inga kommentarer: