fredag 9 mars 2018

Blötsnö och en trevlig lunch

Från tidig morgon och fram till eftermiddagen snöade det småspik sidledes. Jag vet att jag blandar ihop metaforerna en aning - men det är en helt korrekt beskrivning av dagens väder, tro mig :).

Jag har varit ute med cykeln två vändor och varit lika tacksam båda gångerna att det inte frusit till underifrån.

Kollegan kom hit idag på lunch - jag hade gjort en svartkålspaj med feta-ost och Serranoskinka till oss153. God! Resterna äter jag till kvällsmat, den är lika god nu. Mysigt småprat om livets glädjor och bekymmer gör gott för själen.

Böcker gör också gott för själen :). Helt i linje med detta kunde jag inte låta bli att lägga en liten beställning till idag, från bokrean. 4 böcker för 168 kr, inköpta på nätet. Jag gickförst in på en av de återbäringssidor som finns och fortsatte därifrån till bokhandeln - då fick jag 7,5 % bonus tillbaka (=12.60) och betalade med mitt Norwegian-VISAkort som ger mig 1% tillbaka (1.68 kr). 168 kr - 14.28 = 153.72 blev det till slut. Det var fri frakt också, så jag är nöjd.

Hur jag ska kunna trycka ner de böckerna också i resväskan - det är en helt annan historia ... Den kommer troligen att få ett helt eget inlägg. Fullt med diverse specialtecken och utropstecken. Eller så får jag köpa en större resväska.

Jag jobbar på med mina projekt och mina listor - jag rör mig så sakteliga framåt :)


Inga kommentarer: