måndag 5 mars 2018

Att försöka bocka av en lista ...


Det är inte lätt!

Jag började min måndag med att skriva en fin liten lista på dagens ärenden - jag älskar att bocka av saker som är avklarade. Dessutom är jag inte jättebra på att komma ihåg ...

Så det började bra :). Redan vid halv 10 cyklade jag i rejäla sydöst-vindar ut till ICA-butiken som också fungerar som post. Där hämtade jag mitt nya körkort och en trevlig kartong fylld med böcker som ska med till Grekland och Smulan.

Där hämtade jag också ut några gratisvaror - toalettrengöring och vegetariska Quorn-snitslar. Bådadera ska testas och recenseras åt Smartson.

När jag skulle hem hade förstås vinden kantrat till nordöstlig - dvs motvind även på hemvägen. Det började snöa lite smått också. Som väl var ligger vårdcentralen på vägen, så jag kunde få mina blodprover tagna utan omvägar.

Jag hann hem innan det riktiga snöfallet kom. Nu har vi också snö! Det sista lilla snöfria hörnet i Sverige gav vika till sist.

Efter lunchen på falukorv i ugn med potatismos gav jag mig ut igen. Då såg listan ut så här:

Karotentabletter på apoteket
Justera glasögonen hos optikern
Nya postlådenycklar (jag har bytt postfack med en av grannarna)
Lämna in en kasse överblivet till kyrkans loppis
En samlingsvolym med Bodil Malmstens texter i bokhandeln

Det gick sådär ...

Karotentabletterna (med 20 % rabatt) KLART
Optikern har stängt på måndagar ...
Nya postlådenycklar fixade ( låssmeden har bara öppet på eftermiddagar, så det krävde planering) KLART
Kassen till loppisen hade jag glömt ta med mig
Just den boken jag vill ha säljs inte i just vår bokhandel

Inga kommentarer: