fredag 16 mars 2018

Provpackning

Inför varje flytt söderut brukar jag samla i en hög, allt som jag tänker ska få flytta med. Som kläder, garn, böcker ...

Inför varje flytt söderut brukar den där högen se ut att fylla ungefär 3 resväskor.

Inför varje flytt söderut brukar jag alltså provpacka, för att se vad verkligheten säger om mina önskemål. Hittills har jag alltid lyckats få med mig det mesta :). Och valt bort lite av det där som egentligen passar bättre i "bra-att-ha" än i "behöver".

Idag har jag haft en vilodag, där jag sov länge, åt långsam frukost och sedan mest suttit i soffan och virkat i godan ro. Underbart! De här sista veckorna är ju alltid lite jäktiga, men jag bestämde mig för att jag kan jäkta i morgon istället :).

Men för en stund sedan poppade det plötsligt upp lite extra energi och jag begav mig ut på balkongen där resväska, handbagage och hög-att-ta-med befinner sig.

Bara genom att ta bort alla förpackningar minskade packningen lite. Sedan gäller det att lägga pussel med resten ...Både volym och kilon ska stämma, så det är inte helt lätt. I år tycker jag att det är svårare än vanligt - det kan bero på att jag vill ha med en fin diskbalja och ett fint diskställ, båda i miniformat. (Ni får lov att skratta!).Efter en bra stunds stuvande och omstuvande var jag ganska nöjd, och det mesta ligger faktiskt i någon av väskorna!.

21 kg av 23 tillåtna kg är helt ok, särskilt som det finns lite utrymme kvar för den frysta mat jag ska ha med mig också. Det är nog 2 kg till, så det reder sig nog.

Tyvärr blev det en ledsen hög över - som absolut ska med! Bestående av de sista böckerna, garn och knäckebröd. Knäckebrödet får ni skylla på Bokbytarna, som lärde mig att det är bra att ha med sig :).

Just nu ser det ut som jag behöver skicka ett litet paket åt mig själv på Smulan för att få med mig allt.

Mitt EU-kort hittar jag däremot inte ... Kan undras om jag glömde det på Smulan i höstas? Det har inträffat förr.

Inga kommentarer: