torsdag 22 mars 2018

Nu har jag kalasat ...

Igen!

Det var lika trevligt och lika gott idag :). Smörgåstårta med skaldjur och så hembakad tigerkaka och limepaj till kaffet. Mamma firades med en hel hög böcker, blommor och ett kulturkort så att hon går gratis in på många evenemang i sin stad under året,

Fast nu var det ändå för sista gången på ett tag - det tror jag att mitt blodsocker gillar. En årsförbrukning av socker koncentrerad på några veckor ... Jag tänker INTE kolla mina värden ;).

På väg hem passade jag på att växla alla mina pengar till euro, till usel kurs. 10,64 per euro fick jag betala, och då fick jag en bättre kurs än de 10.73 som gällde idag. Detta för att jag växlade in en ganska stor summa. Det sparade jag 240 kr på, och jag antar att jag ska vara glad för det, även om det inte känns riktigt så :(.

Jag fortsatte till Lindex, dit jag anmält mig på en medlemskväll. Jag var ju ändå i rätt stad efter besöket hos mamma. Där gav de mig 20% rabatt på allt i butiken, inklusive reavarorna. De bjöd på jättefina och jättegoda små bullar, med tomatkräm och med spenatkräm. Till det fick jag 2 olika drickor. Behöver jag säga att jag tog allt det ät- och  drickbara med mig hem? Det fick inte plats mera i mig.

Jag handlade inte mycket, precis. Men ett linne och ett nagellack blev det. Nu har jag ett bekymmer med hur jag ska få plats i min fulla resväska med det där linnet? Det KAN hända att det får ligga i handväskan ... Eller så får jag ha dubbla lager på mig när jag reser,

Nåväl. På Lindex fick jag också en liten goodie-påse, som innehöll ett lila nagellack, borttagning, bomullstussar och ett läppstift. Jag råkade dessutom få två, eftersom jag handlade i två olika kassor. Eftersom det tillsammans blev mer än min livstidsförbrukning av lila nagellack, så tänker jag generöst skänka den ena påsen till Unga Damen.

Eftersom jag är på väg i säng nu, så får jag uppdatera med en bild i morgon.

Inga kommentarer: