tisdag 27 mars 2018

Halt och lytt ...

Om någon av mina träningskompisar därhemma kikar in här idag för att se om jag håller mitt löfte att träna en timma som vanligt, på tisdagar och torsdagar - så kan jag berätta att det gör jag inte!

Däremot gick jag en ljuvlig promenad upp runt bergsbyn i morse före frukost. Ännu ljuvligare hade det varit om det inte väst så i mina stackars luftrör. De har inte kommit i form ännu efter influensan. Och det är mycket uppförsbacke hela vägen. Åtminstone tills vägen ger sig väldigt brant neråt!

Frukosten åt jag i solen på min köksbalkong, i sakta mak. Kamomillte, rostat bröd och färska jordgubbar (28 kr/L). Resten av dagen har gått i storstädandets tecken, tillsammans med uppackning och inpackning av allt jag bar med mig från Sverige. För mycket, förstås ... Jag hade mera kläder här än jag mindes. Städandet gick väldigt mycket lättare i solen, det var så härligt att kunna hänga ut alla textilierna för att vädra ut Sahara-damm och vinter.

I vanlig ordning så värker alla leder och musklerna är stela efter en hel dags resande igår. Det brukar ta ett par dagar innan jag är rörlig igen. Promenaderna har varit lite sneda och haltande ...

Eftersom jag nu fuskade med träningen tvingade det dåliga samvetet ut mig på en liten kvällspromenad ner vid havet. 20 minuter var jag ute.

Dagens by-nytt är att Äldsta Hyresvärdson har förlovat sig med sin flickvän sedan flera år :). Bröllopet ska stå här på Smulan, i september nästa år. Jätteroligt - han är en så fin kille och något så ovanligt som en pålitlig grek, och hon är jättetrevlig.

Jag stötte på Gamle G (granne till Bokbytarna) på min morgonpromenad. Han var ute och tittade på hur det växte bakom huset, med sin hemtjänstkvinna på släptåg. Henne får jag nog titta på en gång till - jag undrar om han inte har bytt sedan förra året?

Imorgon kanske jag åker över till Stora Grannön och storhandlar. Om musklerna och lederna går med på det :).

Inga kommentarer: