söndag 18 mars 2018

Fullbokad helg

Nu är en härlig helg över. Massor av god mat och ännu mera trevliga sällskap! Jag är nyss uppkravlad ur badkaret, där jag legat i blöt en timme eller så. Nja, det är nog 1 ½, vid närmare koll ...

Igår var det dags för kusinträff, denna trevliga tradition Äldsta Kusin drog igång när hon gick i pension. Vi gjorde det enkelt för oss den här gången - vi tog helt enkelt båten till Danmark och stannade kvar där (på båten, alltså). De serverar en fin lunchbuffé på helgerna, så vi åkte fram och tillbaka, och sedan fram och tillbaka en gång till :). Mycket god mat och mycket gott prat.

Det var bitande isande kallt här igår - 6-7 minusgrader och en nordöstvind på det. Vi rusade snabbt iväg till bussar och bilar innan vi frös till isstoder. Fy, vad jag frös! Och vad mätt jag var!

Inte förrän vid 8-tiden på kvällen orkade jag äta två smörgåsar, och det var knappt de fick plats. Att röra på sig var det inte tal om ...

I morse hade Väninnan tyckt att vi skulle gå på promenad kl 8, istället för kl 9 som vi hade bestämt. Solen sken, det var några grader kallt och vinden hade lugnat sig ganska mycket. Härligt både medan vi gick och efteråt.

Hemkommen var jag och handlade, diskade och städade. Flyttade undan allt ömtåligt till nivåer omöjliga att nå för en två-åring - här gällde att ställa om ögonen!

Jag hade nämligen bjudit hit Unga Damen och Sonen med Sambo och Bonusbarnbarn på lunch idag. Jag lagade Flygande Jacob, minns ni den rätten från 70-talet? Det blev jättegott :) Så vi åt och vi åt och vi åt. När vi ätit färdigt åt vi lite vaniljglass med varm hjortronsylt - sedan var det ingen som kunde röra sig. En trevlig och fin eftermiddag fick vi tillsammans, nu kommer jag ju inte att se dem på några månader.

Bonusbarnbarnet lyckades förstås hitta några saker som jag inte tänkt på. Till exempel fick jag ringa dem i bilen för att fråga om någon visste var min fjärrkontroll till TV:n fanns :). Troligen bakom soffan, fick jag veta, och där fanns den också.

Nu ska jag sova. Imorgon är det dags för nästa lunch - Kollegan fyller år och bjuder på lunch och lite tårta. Sedan är det inte kalas igen förrän på torsdag.

Jag behöver inte ett flygplan för att ta mig till Grekland - om någon bara sätter lite fart på mig så kan jag säkert rulla hela vägen ...

Inga kommentarer: