lördag 10 mars 2018

Födelsedags-säsongen

Starten gick tidigare i veckan, så nu är jag omgiven av födelsedagsfirare. Systern och Engelskan är avklarade, och idag var det kalas hemma hos Unga Damen som fyller 19 år på måndag. Den dagen påbörjas byte av alla vatten- och avloppsledningar i deras trappuppgång, så kalaset fick tidigareläggas ett par dagar.

Hon var så fin och så glad, omvärvd av småkusiner, lillasyster och bonuslillasyster som alla ser upp till henne som den bästa i världen. Hon är så otroligt go' med mindre barn! En fröjd att se  för en farmor :).

Vi bjöds på en fantastisk smörgåstårta med lax och räkor (två bitar, tur jag ska på promenad imorgon bitti) och sedan (nästan till min förtvivlan) två jättefina tårtor med kaffe. Gott, gott och ännu godare.


Jag gav henne lite nya kläder och träningskläder som hon blev glad för, det var kul. Jag har ganska bra koll på hennes smak, men man kan aldrig vara helt säker. För övrigt önskade hon sig mest pengar, för att handla precis det hon vill ha.

Hon hade en glad nyhet att berätta: hon har fått sommarjobb på ett äldreboende centralt i staden där hon bor, och är garanterad minst 75 % arbete under sommarmånaderna. Hon hade också satt upp sig som timvikarie på helger och lov. Nu ska hon först gå några kortare utbildningar i medicin, lyft och journalanteckningar. Hon var själv jätteglad och såg fram emot att börja jobba.

Det lilla tråkiga i detta är förstås att hon inte kommer att ha tid att åka ner till mig på Smulan i juni.

Inga kommentarer: