fredag 23 februari 2018

Hurrat och skrikit!

Dessa skidskyttar ... Guld i herrarnas stafett idag - och jag satt och studsade i soffan, tjoande Ja!, Ja! Och så hostade jag och så grät jag en liten tår. Jag blir så rörd när folk vinner! Tänk att få nå hela vägen fram och få sina drömmar uppfyllda - underbart :).

Jag var helt utsliten ... Men ingen rast och ingen ro - det var semifinal i damcurlingen  samtidigt! Det blev vidare till final för dem, så nu har vi minst två silvermedaljer och eventuellt guldmedalj/er att vänta. Det blir lite lugnare när man (= jag) får veta så här i förväg att det gått vägen.

Då var också Unga Damen på väg hit för lunch och klädprovning. Om det inte varit tydligt tidigare, så blir det genast fullt upp när vi ska hinna med allt på en gång :).

Jag lagade lunch medan hon tog cykel och min legitimation med sig till posten för att hämta 2 små handväskor. Klänning, sjal, 2 par skor och 1 väska till fanns redan här hemma och väntade på henne :). Sedan provades det av hjärtats lust, och fotograferades, och provades ... Bedömdes, kollades, provades igen ...

Jag kan berätta att vi är proffs på att handla! Klänningen var vacker och satt som en smäck. Båda paren skor, ett par sandaletter med halvhög klack och ett par platta ballerinaskor (att byta till när man börjar få RIKTIGT ont i fötterna), passade perfekt både på Unga Damen och till klänningen. Väskorna vållade oss huvudbry en stund, men efter ett antal provningar landade vi båda i samma fina lilla väska. Och sjalen passade fint till det hela :)

Så nu är det bara resten kvar ... Som Unga Damen sa när hon var i treårs-åldern och drog ut allt hon orkade på sängåendet.

Jag undrade:
-Är du färdig ännu?
- Neeej ...
- Har du borstat tänderna?
- Jaadå, så nu är det bara resten kvar!

"Resten" är örhängen, kanske ett armband, manikyr och pedikyr, solbränna och något till håret.
(och förmodligen flera saker till som vi inte har upptäckt ännu).

Inga kommentarer: