onsdag 14 februari 2018

Pakethämtar-dag


Idag vaknade jag till sol och nästan vindstilla - det känns som lite vår! Jag kände mig genast mycket friskare :)

Efter att ha kollat nattens händelser både nyhetsmässigt och OS-mässigt tog jag en liten cykeltur till post och utlämningsställe för paket. Redan halvvägs var jag slut i andning och i ben, kondition är färskvara ... Nu återigen bevisat! Jag som hade fått igång mig så bra.

Nåja, jag tröstar mig med alla paket jag kunde hämta ut - jag sa ju att jag roat mig på internet :).

Här kom min lilla vägghylla tillsammans med en märkeströja åt Unga Damen, 2 böcker om virkning och ullslöjd, en väldigt snygg brandsläckare tillsammans med en gratis Glossybox (hudvård- och sminklåda) för att jag handlade för mer än 100 kr och svarta träkrokar jag hittade till reapris och dessutom ta tre-betala för två- pris .
 

Glossyboxen ska bli en present till Unga Damen den också, jag vet hur mycket hon gillar dem. Och jag gillar lika mycket att ge bort presenter som kostar lite eller inget alls:).

                              

Träkrokarna är av dansk design, och jag har valt länge mellan de här droppformade och runda i olika storlekar. De ska få komma upp på en vägg inne i min klädkammare - om jag kan lura hit någon med borrmaskin och kunnande ...Sonen brukar säga att det är klart han fixar det (den här typen av saker som kräver maskiner), han ska bara hitta lite tid. Och sedan händer det inte mycket mera ... Undra på att han tycker att mina listor är långa ;). De hinner liksom växa medan jag väntar.

Som tur är kan jag sätta upp vägghyllan själv, åtminstone provisoriskt. Det ska inte ställas något tungt på den.

2 kommentarer:

H sa...

Läcker hylla

Mitt grekiska liv sa...

Ja, jag gillar den skarpt :)