måndag 26 februari 2018

Livet efter OS

Man skulle kunna tro att det blev tomt när det inte finns minsta lilla sport att titta på? Inte i mitt liv!

Måndagsmorgonen började jag med att sova bort :).Inte förrän halv 11 vaknade jag, det var helt underbart att vakna så utvilad. Jag har ju tvingats upp i ottan morgon efter morgon här under OS, det är minsann inte lätt att vara pensionär ...

Datorn och lite allmänt sorterande och pyssel tog några timmar, i lugn och ro.

Efter lunchtid tog jag bussen in till Stora Grannstaden för att hämta ut mina nya skoinlägg. Det blev dagens första "gratis" - eftersom jag är patient hos Reumatologen behöver jag inte de 400 kr i egenavgift som man annars betalar. En av de ytterst få förmåner jag kan få som sjuk, men jag är alltid glad även för det lilla :). Tänk att man ska behöva vara glad för att få behålla 400 kr av sina egna pengar?

Med nya inlägg i skorna begav jag mig vidare till Trafikverket för att fotografera mig för mitt nya körkort. Det tog inte mera än 5 minuter - fotografering, namnteckning och koll av min legitimation, sedan var jag på väg hem igen. Troligen kommer det nya körkortet redan denna veckan.

Dagens andra "gratis" blev de 150 kr jag fick utbetalt från en av mina paneler.

Jag hittade lite inspiration när jag fick se en lista på aktuella tävlingar på nätet idag, hos en av de "gratisbloggar " jag kikar in på allt som oftast.

Nu väntar jag förstås på att vinsterna ska trilla in ;). Biljetter till Melodifestivalens final i Stockholm, en liten "springcykel" åt mitt lilla bonusbarnbarn, kryddpastor från Santa Maria, hörlurar från Urbanista (coolt Stockholmsmärke)  och ett par vansinnigt dyra löparskor.

Det är väl ingen som tror att jag inte vinner? Här handlar det nämligen inte om att kämpa väl - här handlar det om att vinna till varje pris!

Inga kommentarer: