lördag 24 februari 2018

Ett lite tystare hurra ...

Egentligen är det sorgligt - istället för att vara jätteglad för att Sverige har vunnit ett silver i herrcurlingen så muttrar jag lite över att vi förlorade guldet. Hostar gör jag ändå, förstås!
Slutet av matchen var rent plågsam att se ...

Solen skiner här hemma och det var minusgrader när jag och Väninnan/Promenadkompisen gick ut för en promenad för första gången på en månad. Hesa och hostiga båda tog vi oss runt i långsammare fart än vanligt - ändå är jag helt slut! Det blir nog inte mycket mera gjort idag, om jag inte kan halvligga samtidigt, förstås.

Jag har ett födelsedagskort att skriva, det är en lite lagom arbetsuppgiftför dagen :). Det är Engelskan som fyller år om 10 dagar - det är starten på mars månads födelsedags-race för mig. Eller, nej, det är min lillasysters födelsedag 2 dagar innan Engelskans. Sedan rullar det på  - Unga Damen, Blekingskan, Kollegan och mamma. Och så åker jag till Grekland och Smulan den 26:e, för 3 månader ...

Väldigt bra att jag gjorde dubbel lunch igår, nu ska jag bara värma lite taco-färs, så är lunchen klar.

Samtidigt som jag skrivit detta har jag tittat på prisutdelningen för skidskyttarna - med ett leende så stort att kinderna nästan fastnat uppe vid ögonbrynen.

Inga kommentarer: