tisdag 6 februari 2018

Beställningar

Eftermiddagen har jag tillbringat med datorn i knä't, jag vaknade till 26 st mail.

Första möjligheten att boka böcker från den kommande bokrean kastade jag mig förstås över först av allt! Det blev 14 pocketböcker för totalt 520 kr, och jag använde ett 500 kr presentkort från en panel. 20 kr kvar att betala, som jag tog från mitt Paypalkonto där det också går in panelpengar. Summa summarum 0 kr från vardagskassan :). Nu ska jag bara vänta ...
Det blev en väldigt bra påfyllning till våren nere i Grekland! Redan tidigare har jag samlat på mig 8-9 böcker, så det börjar arta sig.

Norwegian startade en rea idag, med väldigt bra priser! Tyvärr inte det allra bästa priset från Aten och hemåt i oktober, men jag bokade ändå. 944 kr, inklusive en väska och plats reserverad. Betalades med bonuspoäng och blev alltså helt gratis.

Mitt bredband har krånglat  i två veckor nu, och skulle ha varit fixat. Comhem skulle också ha hört av sig när felet var åtgärdat. Jag har ringt ett par gånger och lagt på igen, när telefonkön varit evighetslång. Men nu tog jag tag i det igen.

Jo, jag behöver ett nytt modem. En sådan där vit liten låda med sladdar som behövs för att internet ska fungera - började en ung man förklara för mig ... Han kom inte särskilt mycket längre innan jag fick ett utbrott! Jag undanbad mig att bli behandlad som om jag vore fullständigt korkad, istället ville jag veta varför man varken återkopplat eller skickat ett nytt modem, om det nu var det som var problemet?

Jo, de hade ringt, men det var ingen som svarade ...På två veckor??? Mail, då? Brev? Och jag behövde ett nytt modem för 799 kr, om jag inte ville "uppdatera" mitt abonnemang, förstås.

Jag föreslog att lämplig kompensation för väntetid, taskiga förklaringar och dåligt bemötande vore att jag fick ett nytt modem alldeles gratis, Och tro det eller ej, det lyckades han ordna - fast han fick förstås det att låta som om han gjorde mig en stooor tjänst.

Mitt nya modem ska komma inom 3 dagar. Ha!

Totalt sett en riktigt bra gratisdag :)

Inga kommentarer: