måndag 9 april 2018

Smulan pustar ut

 
Nu är det lugnt och stilla igen på Smulan. Alla de där förfärliga stadsborna (jämför med våra "08-or") har tagit sitt pick och pack och gett sig iväg hem efter påskhelgen. En hel del gav sig i väg redan igår kväll, men ikväll har även de sista rullat iväg med sina väskor till svävare och båtfärja.

Turtidtabellen har varit misstänkt tät idag ;).

Själv har jag inte gjort så där förfärligt mycket idag. Jag har lagat en god grytmiddag på fläskkarré och de flesta grönsakerna jag hade i kylen. Inklusive en del av de där bondbönorna (?) jag fick häromdagen. Baljväxter är ju inte det bästa jag vet, men det gick att lura i mig dem när de gömde sig i en gryta :). Säkert jättenyttigt!

Jag åt inte bönskidorna, för det visste jag inte om man gör. Jag får nog leta fram lite information på nätet om vad de är bra till, bondbönorna. 
                                   


En promenad bortom Stora Grannbyn och hemåt igen blev det i slutet av eftermiddagen, i solskenet. Det har varit en varm dag idag också, 22 grader. Men nu ikväll har det blåst upp rejält. Det är lite som hemma - det är så varmt och gott i solen, men kylan ligger ändå "under" värmen, och det räcker med ett moln eller en vind för att kylan ska titta fram.

Inga kommentarer: