lördag 21 april 2018

Böcker ...

Jag läser och jag läser och jag läser :). Jag har hittat en "ny" författare - Sharon Bolton. Ny för mig, alltså. Hon skriver hiskeliga, och bra, deckare.
  

Jag har ju lyxproblemet att mina författare tar slut hela tiden, eftersom jag läser fortare än de skriver. Ska det vara så svårt? Så, när jag kikade runt på bokrean i februari hittade jag ett par pocket av Bolton, och bestämde mig för att chansa på att de var läsvärda. Det var de, som sagt. Men jag har bara 3! Och en är utläst, den andra är påbörjad idag.

I eftermiddags efter lunch nere vid stranden (en kycklingsallad med närmast obefintligt med kyckling i) löste jag in ett par presentkort på CDON, där jag ofta hittar böcker till bra priser. Det blev 7 pocketböcker för 370 kr, och presentkorten täckte 200 kr. Ett lagom pris för ganska mycket att läsa.

Tyvärr levererar de inte till Grekland (vad jag vet) så jag adresserade bokpaketet till min mamma. Hon kan hämta ut dem och skicka dem vidare om jag sitter i sjön.

Trodde jag, haha. Det var helt ok att hon får hämta ut dem, men hon skickar dem inte vidare förrän hon har läst dem! Påstår hon, i alla fall. Hon brukar också få slut på författare stup i kvarten. Nästa gång får jag nog kolla hur det står till med direkt Greklandsleverans ...

Bilden ovan är de böcker jag läst under mina första två veckor här. Plus ett par e-böcker jag lånat från biblioteket. De flesta är väldigt bra, ett par är kanske lite väl lättviktiga. Nu ser ni vad ni inte ska köpa med er, Bokbytarna! Jag sparar dem tills ni kommer :) Fortsättning följer ...

Inga kommentarer: