söndag 8 april 2018

Glad (grekisk) Påsk!


Nu är det påskdag här i Grekland, och glädjen har återvänt. Igår fick jag besök av J, Hyresvärdinnan. Hon kom in med önskningar om många år och en god påsk. Jag fick små påskgåvor också :), de röda påskäggen och de små påsk-kakorna. Hembakat och hemkokt, förstås!

Jag hade redan dekorerat lite med min lilla höna från Åhléns och ett påskljus från ICA. De ganska (väldigt) fula små kycklingarna till höger fick jag som påskgåva av just J för ett par år sedan. Att ha påskäggen i.

Jag hade städat dessutom, och sopat köksbalkongen och trappan ner. Då kom förstås regnet och smutsade ner där ute igen. Halva dagen regnade det, och det blev så råkallt inomhus att jag fick sätta på luftkonditioneringen i flera timmar.

Men idag - idag är det fest! Jag ska gå bort till Pannkaks-tavernan och tillbringa eftermiddagen där med mycket mat, trevligt sällskap och så musik och grekisk dans till det. Jag är förväntansfull! Och hungrig.

Inga kommentarer: