lördag 14 april 2018

Gårdagens nyheter


Nu ikväll har jag bläddrat lite bland både svenska och grekiska nyheter, och till min förvåning läser jag om att en bilfärja (just den på bilden ovan) krockade med hamnkajen här i byn igår! 5 passagerare, av 198, skadades och fördes till Stora Grannön för behandling.  4 personer till en öppenvårdsmottagning och 1 person till sjukhus.

Visserligen bor jag i andra änden av byn, men att jag inte vet det förrän jag läser tidningen?

Det förklarar varför det tutades så väldans igår från eftermiddagsfärjan! Och varför ambulansen kom farandes här nedanför och trängde sig fram mellan lastbilar och mopeder, med riktning åt hamn-änden av byn. Jag tänkte bara att de hade brått till färjan med någon som var sjuk.

I morgon får jag gå ner och titta på kajen.

Inga kommentarer: