måndag 2 april 2018

Kamerasladd sökes ...

Nu tror jag snart att jag tagit kamerasladden med mig hem till Sverige i höstas, av misstag. Det enda a alternativet annars är att jag lagt den på ett väldigt bra ställe.

Jag tog med mig kameran ut på morgonpromenad i morse, nämligen. Och tog några härliga soliga bilder som jag tänkte dela med mig av nu innan ni får snö igen. Så blir det inte.

Jag har letat i alla lådor och hyllor - men ingen kamerasladd. Däremot har jag hittat en annan sladd med adapter, som jag inte har en aning om vad den går till. Och såå mycket elektroniska saker har jag inte här på Smulan! Troligen har jag därför tänkt att "det vet jag vad den går till". Och glömt att jag har så dåligt minne nuförtiden ... (sic!).

Håhåjaja. Jag får leta lite till imorgon. Dyker den inte upp då får jag bege mig över till Stora Grannön för att köpa en ny.

Jag kan i alla fall berätta att det varit 19 grader idag, i skuggan. I solen brände det på benen medan jag åt lunch. Både den och frukosten åt jag ute på balkongen :)

Ha det så kul i snön imorgon!

Inga kommentarer: