tisdag 17 april 2018

Seriepremiär och kärt besök

För att befinna oss i två helt skilda länder, har Unga Damen och jag just nu väldigt tät kontakt. Helt omöjligt för inte alls så länge sedan (ni minns väl den analoga tiden?), men med teknisk utveckling så är det ju hur lätt som helst.

                           

Igår var det seriepremiär för ena halvan av damlaget därhemma. Bara 5 minuter efter matchslut fick jag veta att matchen slutat 1-1, och att ett (vinnande) mål för vårt lag blev bortdömt i slutminuten pga avblåsning sekunden innan. Unga Damen var inte glad. Hon är begåvad med en vinnarskalle av rang, hon :).

Första halvan av damlaget spelade sin seriepremiär i söndags, och den matchen slutade också 1-1. Där satt Unga Damen på åskådarbänk.

Tidigare i går pratade vi både länge och väl i fler omgångar. Först handlade det om rabatthäftet "Idrottsrabatten", som säljs via fotbollsföreningen. Jag hade spridit informationen i min träningsgrupp på gymet, och de ville ha totalt 14 häften, som skulle avlämnas till dem igår. Ett fantastiskt häfte - för 100 kr får jag mängder av rabatter i olika affärer, allt mellan himmel och jord. Finns häftet att köpa där ni bor rekommenderar jag det verkligen! När jag målade köksskåpen i vintras sparade jag in ca 400 kr på färgen.
  


Något senare (men innan fotbollen) pratades vi vid igen. Unga Damen ville berätta att hon fått sitt arbetsschema på ett äldreboende för sommaren, och var nöjd med hur det såg ut. Hon ska börja jobba 25 juni, och är alltså ledig två veckor efter skolavslutningen. Då kommer hon hit och hälsar på :), och jag är så glad! Det blir bara under en vecka, den veckan som är min sista här, och så åker vi hem tillsammans. Men åh,vad jag längtar!



(bilderna från pixabay.com och från Idrottsrabattens hemsida)

Inga kommentarer: