tisdag 31 maj 2016

Varmt, varmare, varmast

I morse var det varmt. Jag vaknade till 26-gradig värme på skuggsidan. Då var kl. halv 8!
Eftersom idag var en "kolla blodsockret-dag" så  fick jag snällt ligga kvar i sängen till halv 9, när apoteket öppnar! Annars hinner jag svälta ihjäl innan jag får äta frukost, ju ... Det är ju apotekaren som tar provet, och jag får inte äta innan.

Efter vin, tårta och dans ute på gatan i går kväll hade värdet sjunkit (= bra). Mot all logik! Jag tror jag väljer att lyssna på min mamma. Hon föreslog att jag ska festa mera - det är ju både roligt och bra för hälsan!

Varmare var det redan när jag kom tillbaka från apoteket innan 9 - 27.8 gr. Efter kamomillte och en bulle gick jag ner till Engelska Promenadkompisen för att hälla vatten på törstiga plantor. Bara det lilla fick mig genomsvettig :).
´
Redan vid 10 gick jag upp till poolen - det var för varmt att göra annat. Längst in i skuggigaste hörnet, där det också fläktade en aning - där bosatte jag mig för dagen. Fruktsallad till lunch, en liten dåsa-bort-stund, och sedan i vattnet så fort alla 10-15 barnen skrikande släpats upp av sina föräldrar:). Efter 3-4 timmar, och då var de i vattnet redan när jag kom!

Då var det ännu varmare (faktiskt även i vattnet) och solen gassade. Mer än 500 meter vågade jag mig inte på idag. Det visade sig vara ganska klokt. Jag blev senare påmind av min "Syster Yster" om att jag fick solsting förra året - inte kom jag ihåg det ... Nu dricker jag mängder!

Det var nämligen allra varmast när jag kom hem för drygt en timme sedan: 31.8 gr på skuggsidan! Nu räcker det att hämta mera vatten för att svettas! Eller skriva ett blogginlägg :)

Inga kommentarer: