fredag 27 maj 2016

Första grekiska sommardagen

Idag har det varit varmt! Puh!.
Egentligen inte så väldigt mycket varnare på termometern, men det slutade blåsa i går kväll - och oj, vad mycket varmare det kändes.
I natt fick jag ha min lilla bordsfläkt igång hela natten, annars var det för varmt. Bara att gå och lägga sig var svettigt :).

Jag vaknade tidigt, och gick ner för att sköta mina blomvattnarsysslor. 14 liter vatten släpar jag varje gång härifrån, och hittills har det räckt till hyfsat. Men nu kommer de nog att törsta ihjäl ganska snabbt om jag fortsätter med 3-4 dagarsvattning. Jag får nog börja med varannan dag nu - tur att de kommer tillbaka nästa helg! 3 gånger till, alltså. Så får de själva dränka krukorna rejält när de kommer hem.

Fast det jag egentligen skulle säga var att redan då blev man väldigt varm av att gå i solen. Så en stillsam dag vid poolen, med kycklingsallad till lunch och en simtur på 750 meter i poolen. En hel grad varmare var vattnet idag jämfört med igår - 26 grader idag, och ändå krävs det att man biter ihop för att ta sig i! Lustigt nog kändes den där enda graden - trots att jag inte kollade förrän efteråt.
Igår simmade jag 1000 meter - det orkade jag inte riktigt idag ...

Ikväll har jag ätit kvällsmat på gyrosstället. Med mig hem därifrån fick jag en liten burk med jordgubbsmarmelad. Hemgjord av Hyresvärdsmamman och fortfarande ljummen. Jag är lyckligt lottad med alla mina vänner här och där hemma.

Inga kommentarer: