fredag 13 maj 2016

Jag har simmat!

Premiärdopp i Hotellpoolen idag :). 500 meter och jag frös inte ihjäl. Det var soligt idag, så det var  - kanske inte varmt, precis, för en badkruka som jag - men acceptabelt. Krävde en ansträngning för att ta sig i, men se'n gick det bra. Jag vågar nästan inte berätta att det faktiskt blev 25 grader i poolen ... Det KÄNDES som 5 grader lägre, vill jag meddela till mitt försvar! Minst.

Jag har också hämtat min cykel, som hade fått pyspunka på framhjulet. Båt/bil/moped/cykelreparatören (Smulan är en väldigt liten ö) var mycket undrande. Han kunde inte förstå att jag bara hade broms på framhjulet - var det verkligen tillräckligt? Det hade han aldrig sett! Jag berättade snällt att jag tagit med mig cykeln från Sverige och att den var utrustad med fotbroms. Det hade han verkligen aldrig sett!! Men han kopplade direkt (kännetecken på en god tekniker) och menade att det säkert var en mycket bra princip i städer. Men att han aldrig sett något liknande ...

Jag hämtade upp cykeln på vägen till poolen. Jag hade nämligen två stora kassar med utsorterade böcker med mig dit upp, till Hotellets byteshylla. (oroa er inte, Bokbytarna! Jag har sparat dem ni kan tänkas läsa ...)

Jag tänker inte berätta att jag glömde cykeln där när jag gick hem. Någon kan kanske få för sig att jag har dåligt minne, eller så. Det var faktiskt första gången någonsin jag haft med mig cykeln dit!

Efter en intensiv gårdag med internet och skype och bilder och telefonsamtal, så lämnade jag ett ganska lågt bud på lägenheten jag vill ha. Den är väldigt sliten, och det mesta behöver bytas ut - som originalspisen från 50-talet t ex. Så - mycket jobb och ganska stora kostnader.

Budet accepterades inte "i nu-läget" - jag kan tro att säljaren (som visade sig vara min gamla granne från tiden jag bodde i hus) vill avvakta den öppna visningen som äger rum på söndag. Så då avvaktar jag också :). Har jag tur är det ingen som bjuder över mig, gör någon det har jag lite utrymme att höja mitt bud :).

2 kommentarer:

Lisa sa...

Jag har oxå haft pyspunka på min cykel, men jag köpte en ny slang och bytte den själv :-)

Mitt grekiska liv sa...

Härligt med kvinnokraft! Det brukade jag också göra tills för några år sedan. Nu tror jag inte att jag har några verktyg kvar, ens. Definitivt inte här!