söndag 15 maj 2016

Den första födelsedagen

Lilla A är ett älskat barn :). Hela familjen hade hjälpts åt att hennes allra första födelsedag skulle bli så fin som möjligt. De hade dukat och pyntat ( på ett härligt prickigt tema!) och lagat mat hela eftermiddagen. Både Lilla A och resten av familjen var fint uppklädda, liksom gästerna. Släkt och vänner med en hel massa barn som sprang runt i hela tavernan och bollade med ballonger (som small förstås!). Ett litet lågt bord med kritor och papper var iordningställt för barnen.

En mycket omtänksam fest!

Vi fick ta för oss av en ganska klassisk buffé, den barnvänliga varianten :)
Om man tittar noga - de hade skapat ett  krokidilliknande bröd. Med gurkögon, paprikamun och massor av köttbullar och kycklingbitar nedstuckna med hjälp av tandpetare i "ryggen".

Tårta fick vi förstås - och så sjöng vi på grekiska, 3 gånger! för säkerhets skull, innan Lilla A skulle blåsa ut sitt ljus (med viss hjälp av mamma).
Sedan fick ljuset tändas igen, när bästa väninnans lilla pojke ( även gudson) blev så ledsen när han inte fick blåsa ...  

Enligt vad jag uppfattar som grekiskt, så öppnas inga presenter alls på kalaset. De överlämnas när man kommer, och ställs undan för att öppnas senare. Min lilla present (som ju råkade bli två) blev mycket uppskattad av Lilla A fick jag mig berättat idag. Hon stoppade den genast i munnen och tuggade lite! 
Jag hade fått ett litet hedersuppdrag under kalaset. Mamma M hade bett mig att fotografera så mycket jag kunde åt henne/dem. När jag lämnade bilderna idag på ett usb-minne tackade jag också snällt för att jag blivit inbjuden till festen. Och fick en stor kram av (Lilla A:s) Pappa A, som var så glad att jag velat komma! Han sa också att jag ju tillhör familjen, så det var självklart! Det är han som adopterade mig som Hedersfaster, när han kom in i Hotellfamiljen för några år sedan. Min Hedersbrorson :)

Idag har jag simmat 750 meter! Det behövdes efter den stora tårtbiten igår ...

Inga kommentarer: