söndag 8 maj 2016

Ett vattnigt inlägg :)

Med den pågående generalstrejken slog det mig att vi kanske blir utan vatten? Detta var igår eftermiddag, så jag tänkte att det nog var bäst att köpa på mig lite vatten när mataffären öppnat efter siestan.
Framåt kvällen tog jag en liten promenad runt byn - och hittade vattenbåten nere i hamnen :). Lika tungt lastad som vanligt, och inte uttagen i strejk, alltså. Och jag behövde inte köpa vatten.

På förmiddagen idag gick jag ner och vattnade Engelska Promenadkompisens krukor. I brevlådan låg vattenräkningen, som ska vara betald före 31 maj - då är de inte tillbaka. Så imorgon förmiddag ska jag skaffa mig en ny erfarenhet, att gå till Kommunkontoret i Stora Grannbyn och betala räkningen. Så gör man här nämligen. Till vissa delar är Grekland ännu inte riktigt framme i 2000-talet.

Lite senare idag släpade jag mig ut på en promenad, jag fick muta mig till sist! Jag bestämde att jag skulle gå strandvägen och köpa mig en mjukglass. När jag kom så långt som till mjukglassen bestämde jag om mig (inte så bra för blodsockret, de är stora!) och fortsatte backarna upp i byn och passerade Stora Hotellet. De hade öppnat! Och jag hittade vatten i poolen också - inte precis varmt, men ändå. Imorgon ska jag leta upp min vanliga solstol, i skuggan, och återgå till min ordning. Virkning, bok och lite kaffe. Och en simtur om jag inte förfryser mig på vägen i :).
Jag köpte en glass på vägen hem, en minivariant från bageriet. Inte den stora mjukglassen. En lite mindre muta alltså.

Inga kommentarer: