tisdag 17 maj 2016

Lägenhetsaffärer

En liten uppdatering av mina lägenhetsaffärer:

Jag är ende budgivare på lägenheten. Säljaren vill inte skriva kontrakt med förbehåll att jag måste sälja min först, dessutom vill han ha mera pengar än vad jag har erbjudit.
Efter många timmars telefonkö hos min bank  igår och idag, kan jag konstatera att jag inte passar i deras mall.

Där ska jag antingen bo i och betala för två lägenheter i resten av mitt liv - och då tycker de inte att min ekonomi räcker till. Det tycker inte jag heller, faktiskt. Eller så ska jag bara bo i en lägenhet, och då vill de ändå inte låna mig så mycket som jag behöver - troligen på grund av att de räknar med att jag har lån på lägenheten jag ska sälja. Att jag har en buffert som gör att jag kan betala en extra månadsavgift  i 10 månader och samtidigt betala på alla lån går inte att fylla i deras blanketter.

Växeln kopplar mig till fel avdelning om och om igen. När den felaktiga avdelningen kopplar mig vidare till rätt avdelning fastnar jag i en "datorslinga" och kommer inte ur den - och måste alltså börja om igen ...

Jag är helt slut, och orkar inte prata med någon, varken muntligen eller skriftligen.
Nya tag imorgon bitti kl. 8 - då ska jag försöka bli kopplad till "Köp"  istället för "Avi och Villkor" eller "Befintliga lån" eller vad det nu mera var för avdelning.

Tills dess ska jag vila huvudet ...

Tänk att man kan bli så trött av att bara sitta och vänta!

Inga kommentarer: