onsdag 11 maj 2016

Vilodag inför ...

Idag har möjligen Skåne haft bättre väder än vad vi haft här. Vi har förstås strax över 20 grader, men rejäl blåst och molnig himmel gör att det känns lite svalare.

Jag tycker att jag har så fullt upp! Det börjar likna hemma , med en lista på saker att göra som jag inte riktigt kommer ikapp. Mina listor har nämligen en tendens att förlänga sig ...

Att Engelska Promenadkompisen befinner sig i Florida gör att mina promenader kräver lite extra ansträngning för att bli av. Jag vattnar blomkrukor varannan/var tredje dag - det blev lite mer betungande än jag tänkte eftersom jag inte lyckas få igång brunnspumpen. Och så var det vattenräkningen som skulle betalas.
På lördag är jag så bjuden på barnkalas till Lilla A (present!) och nästa helg ska jag på grillfest hos Engelskan och hennes man.
Virkat har jag nästan inte gjort alls, så det behöver jag sätta fart med!

Men den riktigt stora händelsen inträffar imorgon förmiddag. Då ska Promenadkompisen gå på lägenhetsvisning åt mig. Den lägenheten vill jag ha! Förhoppningsvis skulle det lösa de bekymmer jag har med att få ihop mina dubbla liv i längden. Helt beroende på vad slutpriset blir, förstås. Men tänk om ...

Med allt detta att hålla reda på, så stannade jag inne idag, med en engelsk deckare, "Vera" på dvd och lite virkning.

Mitt i skrivandet ringde nu Promenadkompisen, nu har vi lagt planerna inför morgondagen :).

Håll era tummar!

Inga kommentarer: