måndag 9 maj 2016

Promenad

Idag var det dags för en del av vatten-sysslorna. Jag började med en promenad till Stora Grannbyn för att betala vattenräkningen ( som nu var två st, grannen till min Engelska Promenadkompis, som är i England, grannen alltså, hade också fått sin). Nu vet jag ju inte öppettiderna på kommunkontoret, men jag chansade på förmiddagen. Det blev en varm promenad! Vindstilla och vackert och varmt!
På väg in mötte jag T från kommunstyrelsen/ö-rådet, min forna hyresvärd. Han berättade snällt för mig att det inte gick att betala vattenräkningen idag - det var stängt. Tisdagar och torsdagar är det öppet, jag får alltså en ny promenad imorgon :).
Istället gick jag bort till Engelskan för att få mig en kopp förmiddagste, men där var det ingen hemma. Ingen moped utanför, och nere i hamnen var inte heller segelbåten. Så de var verkligen inte hemma alls ...

Håhåjaja. Efter lite vila packade jag min poolväska för första gången i år och begav mig med glatt mod upp till Poolen. Där hittade jag hela Hotellfamiljen, inklusive Lilla A. Hon är nästan ett år och promenerar runt med hjälp av någon att hålla i händerna. Snart nog kan hon själv :). Solig och glad och en liten kopia av sin mormor! Jag blev bjuden på kalas på lördag kväll - Lilla A:s födelsedag. Så roligt! Nu får jag raskt hitta på en present. Jag tycker om att ge bort fina och personliga saker, som gärna gör mottagaren glad, och även föräldrarna nu.

Så mycket vatten blev det inte  - jag gick i till vaderna och skyndade mig upp! Kallt, precis som jag trodde. På vägen hem provade jag med havet också, men det gick inte bättre där. Kallt!

Inga kommentarer: