tisdag 24 maj 2016

Lägenhetsaffärer och livsstil

Jag har verkligen haft fullt upp idag!

Jag har idag på förmiddagen sålt min trea hemma i Sverige till ett mycket bra pris - och köpt en tvåa i grannhuset för ett hyfsat pris :). Efter ett fantastiskt jobb av min mäklare, som nästan jobbat ihjäl sig! I morgon skrivs båda kontrakten under av köpare och säljare, sedan ska min Promenadkompis skriva under för min räkning när hon hinner ...

18 juni kommer jag till Sverige, 1 juli ska jag börja flytta in och renovera och flytta ut.

Det här känns väldigt bra. Jag är nöjd och belåten - och jag har säkrat mitt deltidsboende här på Smulan för ganska lång tid framöver :). Jag kommer att sänka mina månadskostnader för mitt svenska boende med ungefär 1500 kr, vilket ska räcka till en stor del av min hyra här.

Nu har snart mitt livsexperiment kommit till sin ände, och övergår till att vara min livsstil för överskådlig tid framöver. Inte dumt alls - och känns helt rätt för mig.

Jag är så glad!

För övrigt har jag druckit rosévin och tittat på tapeter :)

1 kommentar:

Lisa sa...

Ujuj...jag är ju in här så lite, så det händer ju hända en hel del hos dig :-) Men vad spännande för dig att få flytta :-)