torsdag 5 maj 2016

Boendepyssel

Ibland är mitt grekiska liv mer svenskt än grekiskt :) De två senaste dagarna har det varit precis så.

I går hittade jag nämligen en bra lägenhet på Hemnet. Till hyfsat pris, rätt storlek, högst upp som jag vill ha det och inte långt att flytta -  bara till grannhuset.

Två dagar har jag mest befunnit mig på Hemnet, skype och email - familj och vänner, mäklare, bankräntor ...

Jag är väldigt förtjust i en del av de kommentarer jag fått :) Ni får gärna skratta!

Unga Damen: "ful inredning men passar dig"
Promenadkompisen: "där är den ju!"
Sonen: "bra planlösning, men hade jag inte vetat att du gillar gammalt, så hade jag bytt både kök och bad rakt av"
Mamman: "ta den, det var ett bra pris!"
Kollegan: "jag tyckte den lägenheten var perfekt för dig, utom att det är sovrum åt gatan"

Efter en del mailande med mäklaren härifrån, ska nu Promenadkompisen gå på visning om en vecka och agera ögon åt mig. Och fotografera ihjäl sig :)

Sedan tror jag att jag köper en svensk lägenhet härifrån Smulan. Och kan jag få den till rätt pris innebär det att jag kan bo kvar här också :) Kan alla vara snälla och hålla tummarna i en vecka?


Inga kommentarer: