onsdag 1 juni 2016

Handpenningsdag

1 juni. Första dagen på sommaren och dags att både ta emot och betala handpenning.
Vid lunch började jag oroa mig för att det inte fanns någon handpenning på mitt konto - hur i hela världen skulle jag betala min handpenning utan pengar?

Ett par mail senare hade min bästa mäklare lugnat mig - det går lika bra imorgon, "det är lugnt" , eftersom hon håller i båda affärerna. Puh!
Nu så här framåt kvällen har jag inte sett några pengar komma in på mitt konto ... Tur jag kollade med henne att det var okej :). Det förhindrade en smärre panikattack, misstänker jag.

Däremot har jag istället lyckats göra av med pengar från det där kontot! Unga Damen var på Stora Köpcentret med en klasskompis och letade avslutnings/student/midsommarklänning. Samt skor.
Nu är hon en rosa klänning och två par ballerinaskor rikare, och mitt konto ser lite ledset ut ...

Det har varit nästan lika varmt idag. Däremot har inte solen gassat lika starkt, det har funnits några molnskyar under eftermiddagen.

Jag bestämde mig för att hålla mig inomhus idag, jag har varit trött av värmen. I morse vaknade jag redan strax efter 6, och tog en ljuvlig promenad runt byn vid 7. Jag köpte nybakat bröd med mig hem, mmm. Vid kvart i 8 var jag hemma igen, och då började det kännas för varmt redan!

Efter frukost på nybakat bröd och kamomillte somnade jag om en timme på soffan. Vaknade och började läsa i min bok - bara för att vakna igen halv 12! Nu tror jag att jag är utsövd i alla fall ;).

Det enda jag gjort sedan des var en promenad ner till butiken på hörnet för att köpa frukt. De hade jordgubbar! Jag har ätit upp en hel liter ... De var goda.

Inga kommentarer: