måndag 20 juni 2016

Det är väldigt ljust i det här landet!

Gårdagen gick verkligen i trötthetens tecken ...

Två små promenader bort till mataffären för att fylla på i alla matförråd bara, jag är nämligen glömsk nuförtiden. Så kamomillte, senap och något som jag nu har glömt igen kom inte med hem på första försöket. Jag sorterade 3 månaders post och jag pratade i telefon med mamma och Kollegan. Klockan 21 gick jag och la mig.

Jag la mig tillrätta i min sköna svenska säng, blundade, och öppnade ögonen igen. Det var ju ljust! Som mitt på dagen. Det är det inte kl 21 på Smulan, där är det mörkt. Jag har helt kommit av mig med det svenska livet :).

Allt detta ljus hindrade mig dock inte alls från att somna inom 15 minuter! Och jag har sovit och sovit. Jag vaknade härligt utsövd kvart i 6 i morse (jag hade också glömt hur tidig jag är ett tag när jag kommit hem, innan jag ställer om till svensk tid, Som är en timme tidigare än den grekiska. Så min kropp vaknade i lagom tid kvart i 7. Trodde den :).

Nu har jag ätit frukost på kamomillte och underbart svenskt chiabröd. Med morgontidningen därtill.

Helt redo för en organiseringsdag, sitter jag här med datorn i knä't och jobbar mig framåt.

Hittills idag har jag skickat iväg en förfrågan om parkettslipning till ett företag och förfrågan om flyttstädning till ett annat.
Jag har hunnit säga upp min hemtelefon, med visst besvär. Företag gillar inte när man inte vill anlita dem längre - då blir det helt plötsligt nya priser!  Från 159 kr/mån till 119, om jag ville. Det ville jag inte.

Nu fortsätter dagen :)

Inga kommentarer: