onsdag 22 juni 2016

Flitiga myran ...

Nu är ännu fler saker på min lista avbockade, och jag är lite imponerad och häpen över enkelheten som kan finnas i tillvaron ibland. När livet slutar sätta sig på tvären och blir lite hjälpsamt istället :).

Det blir intensiva dagar, men väldigt trevliga. Det underlättar att jag gillar att shoppa!
Nästan hela gårdagen tillbringade jag tillsammans med Unga Damen på och runt Stora Köpcentret. Temat var länge "bröst" - jag började med mammografi på morgonen och sedan begav vi oss på behå-jakt. Nu är vi välförsedda båda två! Sandaler och ett linne till mig, skolkalender till Unga Damen. Tandkräm till specialpris fick jag också.

Soffjakt på IKEA resulterade i att den soffan jag ev. ville ha är struken från listan. Det finns en annan kandidat, men högst osäkert. På Mio finns ingen soffa som passar hemma hos mig.

Rundvandring på två större elektronikvaruhus gjorde att jag blev väldigt trött i huvudet, men ganska klar över vad jag kan tänka mig.

Idag har jag fortsatt flyta framåt - en härlig morgonpromenad med Promenadkompisen och sedan en skön stund hos hårfrisörskan. När Promenadkompisen åker på semester en vecka i början av juli kan jag låna hennes bil, vilket kommer att hjälpa till, inte minst tidsmässigt, alldeles enormt! Massor av saker jag kan få hem!

Lokala elaffären hade allt jag kan önska mig i vitvaror, och har gett mig ett hyfsat prisförslag. Bara några tekniska detaljer jag måste kolla upp för att kunna storhandla :). I rena farten hittade jag en ny brödrost och vattenkokare till Sverige-livet och en strykjärn till Greklandslivet. Dem fick jag också ett bra pris på!

Snett över gatan finns en ganska ny lokal optiker och mitt behov av nya glasögon är stort! Jag gick in och förhörde mig om priser, och det slutade med att jag beslutat fina bågar till alla olika glasögon jag behöver. Och fått tid till synundersökning imorgon :).

Nu har jag "lunchpaus", sedan väntar färgaffären med alla sina frestelser på mig :)

2 kommentarer:

Lisa sa...

Men herre gud vad du var flitig :-) Men skönt när man har flytet och allt bara blir bra i slutänden.

Mitt grekiska liv sa...

Jag vet ... OCH jag har roligt!