fredag 17 juni 2016

39 grader ...

Vår sista hela dag på Smulan för den här gången har varit alldeles väldigt mycket varm! 39 grader här på eftermiddagen - det är snudd på jobbigt! 32 grader inomhus nu, vid midnatt.
Vi hör också att det ska bli ännu varmare, så det känns som en bra planering med hemresa nu. Ännu mera med tanke på att det ska bli flygstrejk här i Grekland måndag till fredag nästa vecka!

Det har förstås varit fullt upp :). Men nu är här städat, sista tvätten hänger på tork på balkongen, blommor och nyckel flyttade ner till Engelska Promenadkompisen och andra blommor på skuggbalkongen. De flesta balkongmöblerna är inflyttade. Vi är långvarigt poolbadade och smarrigt lunchätna. Och glassätna och fotbollstittade :). Fast det sista var ju inte värt en glad gubbe precis ... Kylskåpet är nästan tömt och den sista maten är lämnad vidare till Bokbytarna.
Unga Damen har hunnit klippa sig också.

Hyresvärden har jag pratat med idag, han ska ordna ett hänglås till min balkonggrind så att min kommande nya granne inte använder balkongen när jag är hemma i Sverige, han ska också ordna ett litet låsbart skåp åt mig för pass och pengar. Det ska bli spännande att se om allt detta är på plats när jag kommer tillbaka i augusti! Mitt wifi ska förändras till ett starkare som gäller i hela huset, vilket innebär att jag slipper ha router här inne. Det är bra.

Ikväll har vi ätit middag tillsammans med härligt trevliga svenska bekanta, uppe på Hotellets taktaverna. Grillade jätteräkor för mig och Pasta Carbonara för Unga Damen. Innan middagen tog vi varsin drink i Hotellbaren - en alkoholfri cocktail vid namn "Pinky" och ett glas vin. Ni får själva gissa vem som drack vad :).

Vår dag kan förstås också beskrivas i bilder (Unga Damen har godkänt att hennes hårbild får läggas ut här):
I

Inga kommentarer: