fredag 10 juni 2016

Juni på Smulan

Juni är en väldigt trevlig månad här på Smulan :). Inte för att det är något fel på de andra månaderna här - men i juni kommer så många vänner och bekanta tillbaka för någon vecka eller någon månad :) Så roligt att träffa dem alla igen! Juni och september är mina mest sociala månader.

Uppe på Stora Hotellet bor/har bott flera engelska par som jag känt i många år. Vi träffas här i juni, och ibland även i september, varje år. Ganska ytliga bekantskaper, men vi har många intressanta samtal om alla möjliga ämnen. I går kväll åt jag middag tillsammans med J &A, som är passionerat intresserade av klassisk musik, och väldigt kunniga därtill.

En annan kväll var ämnet gamla bilar från 40-talet och framåt - jätteroligt!

Bokbytarna kom tillbaka i söndags, liksom min Engelska Promenadkompis och hennes man. Så nu har vi återupptagit våra förmiddagspromenader och vårt småprat :). I förrgår kväll åt jag middag med Bokbytarna, och 4 förmiddagar den här veckan har jag haft kaffegäster på 11-kaffe. Det är så himla roligt!

Nästa vecka är Unga Damen och jag bjudna på grillfest i Stora Grannbyn en dag, vi är också bjudna på lunch med mycket "Rummy"-spelande en annan dag. Det är Engelska Promenadkompisen och hennes man som bjuder in - det börjar bli tradition, och Unga Damen gillar det, och dem, skarpt!
 
Solnedgångar tröttnar jag aldrig på ...

Inga kommentarer: