söndag 26 juni 2016

Det närmar sig ...

Min stora, roliga och spännande livshändelse väntar den här veckan. Jag ska skriva kontrakt och jag ska börja slita ner tapeter och jag ska börja bära iväg mitt pick och pack ett par kassar i taget. Det blir många rundor det ...

Idag ringde säljaren och ville berätta att mina hyresavier hade lagts i den brevlåda som inte är min ännu, så han lämnade gärna över dem om jag hade tid. Det hade jag! Och samtidigt visade han mig både vinds-och källarförråd och jag letade upp tvättstugan.

Vi gick en sväng i lägenheten också (till min stora och otåliga glädje), och han tyckte att jag ju kunde ta en av nycklarna redan nu. Han hade haft städare där idag, så nu var han klar med lägenheten. Glad som en lärka blev jag!

Tyvärr - när vi gick runt upptäckte vi att den starka rengöringsdoften efter städningen nog mest var sprejad dit. Särskilt rent var det absolut inte! Damm, smulor och smått skräp överallt i alla skåp och i klädkammaren. Lister och kontakter knappt avtorkade. Jättetråkigt för oss båda, men jag är glad att vi gick runt tillsammans och såg det samtidigt. Nu får firman göra om alltihop!

Men jag har lovat att inte gå in i lägenheten förrän allt är helt klart. Förutom att vi kom överens om att jag fick gå upp dit en stund idag och mäta allt jag behövde mäta :). Men de bägge förråden kan jag fylla efter behag - helt perfekt. Färg och målarstegar och spackel och annat arbetsmaterial ska dit fortast möjligt! Typ imorgon, förstås :)

För övrigt har jag gått en härlig promenad med Promenadkompisen i kvällssolen. Tidigare idag åkte jag in till Stora Grannstaden och hämtade upp Unga Damen och bilen - övningskörningsdags!

Hon fick köra nästan hela sträckan (efter att ha värmt upp lite) till min lilla stad. C:a 2 mil på små "bonnavägar" med väldigt lite trafik. Det gick bra, och hon var glad! Sedan åt vi middag och tömde några skåp och sorterade lite bland det vi hittade :)

1 kommentar:

Lisa sa...

Usch och fy vad tråkigt när det inte är renstädat. Men som du skrev, bra att ni såg det tillsammans. Hoppas att det blev fint efter andra vändan.