fredag 1 juli 2016

Min lägenhetsdag :)

Nu tjuvstartade vi visserligen redan igår med mäklarträff och överföring av köpeskilling, så min nya lilla tvåa blev även formellt och ekonomiskt min vid lunchtid igår.

Detta kändes tydligt när jag senare under dagen gick in på internetbanken och bara hade 145 kr kvar - jag har ju betalat dubbla hyror för juli! Kreditkort är en väldigt bra uppfinning ;) - men endast när man vet att det kommer in väldigt mycket pengar om en månad!

Men idag är min första hela dag som ny lägenhetsägare. Det känns bra. Nu väntar en intensiv helg - Unga Damen och jag ska tillbringa den med att slita ner tapeter och ånga ner tapetrester.

På måndag eller tisdag kommer elektrikern och installerar nya uttag i hall och vardagsrum (på 50-talet hade man inte alla dessa elektroniska apparater) och även ett uttag på balkongen, till lampa och radio.

På onsdag kommer golvsliparen till vardagsrummet - så just vardagsrummet är verkligen vår främsta prioritering!

Jag tycker nog att mitt "flyt" fortsätter och känner mig jätteglad för det. Det mesta är planerat och ordnat, allt jag köpt hittills är betalt (mycket tack vare skatteåterbäringen) och det mesta är beställt.
Det jag saknar (mycket!) är toalett och tvättställ till badrummet och blandare till kök och badrum. Blandare vet jag exakt vad jag vill ha, retrostuk förstås!,  toalett och tvättställ vet jag nästan ...

Tapeter till vardagsrummet köpte jag i onsdags - jag ramlade över en dämpad blå till utförsäljningspris - det var de sista 13 rullarna av just den och jag behöver 12 :). Och då fick jag den där provbitsrullen på köpet - en halv rulle till! Under hundra kronor/rullen betalade jag, jämfört med den jag lutade åt, men tyckte var i dyraste laget - 489 kr/rulle.

För övrigt övningskör Unga Damen 5 mil på små landsvägar med den äran varje gång vi ska jobba. Det har blivit ungefär varannan dag, och nu i helgen kommer det att bli tre dagar i sträck. Många mil!

1 kommentar:

Lisa sa...

Jag ska gå handledarutbildning för övningskörning med min son, på onsdag. Och sen blir det köra av. Bil har han och tre personer som har möjlighet att köra med honom. Så snart blir det farligt på vägarna :-)