lördag 16 juli 2016

Hoppsan-sa!

Någon som minns den gamla låten "Var ska vi sova i natt?" ? Jag undrar lite smått var jag ska sova i natt :). Jag har nämligen sålt min säng!  Tillsammans med en del annat. Men jag smusslade undan madrassen och skickade med min förra madrass (som stod på vinden) istället.

Jag har ju redan sålt gästsängen, och då blir bara soffan kvar som sovplats. Nästa helg kommer  Körkompisen ner från Motala för att bära saker hela helgen - då är det bra om hon slipper ligga på golvet :). Och att jag slipper ligga på golvet! Vi är för gamla för golvsovande nuförtiden.

Jag har sålt en mycket stor del av mitt garnlager också idag. Lite med sorg i hjärtat - men jag kommer inte att ha plats till allt det. Nu kom det istället till en kvinna som var hur glad som helst och ska väva  jättemycket :). Det kommer garnet att gilla bättre. Hon vill dessutom köpa hyllan jag hade garnet i, så jag lovade att höra av mig när jag bestämt hur mycket hylla jag vill behålla till den nya lägenheten. Fantastiska kunder!

En bonus på detta är att det blir så väldigt mycket mindre att bära tre trappor ned och tre trappor upp :).

Samtidigt har det gjorts stora framsteg i tvåan idag - Sonen och Unga Damen har arbetat flitigt, med lite hjälp då och då av mig. Hall och kök är spacklade, badrumsväggarna har fått ny puts och vardagsrummet är färdigslipat inför tapetsering. De kommer tillbaka imorgon för att slipa det som spacklades idag, och lite annat jobb. Arbetsuppgifter lider jag ingen brist på!

Nu tror jag inte att jag rör på mig mera idag ...

Inga kommentarer: