torsdag 21 juli 2016

Framsteg

Renoveringen framskrider, fast väldigt sakta, tycker jag. Bilden ovan visar väl ingen större skillnad sedan sist, men tittar man noga kan ske man ser att taket är nymålat och fint :). Alla tak i etapp 1 är nymålade och fina. Dvs alla tak utom i sovrummet, som ingår i etapp 2.

Klädkammaren är färdigmålad och väntar på att få några hyllor uppsatta, sedan är den helt klar :). Förhoppningsvis kommer sonen i helgen och sätter upp dem.

Spisen anlände idag och är jättefin, med massor av finesser - värd ett helt eget inlägg när jag får tid över (haha ...). Betald är den också, liksom kyl/frys och fläkt. En dubbelkontakt fick jag också installerad över köksbänken.

Jag har skurat massor av lister, fönsterfoder och dörrkarmar - nu är nästan hela etapp 1 redo för lackfärg. Det kommer att gå åt mycket! Hoppas det är bra kvalitet på penslarna :).

Jag lyckades äntligen bestämma mig för vilket tvättställ och vilken toalett jag vill ha, så nu är det bara att hämta dem. Alla blandare håller jag på att priskolla - jag fick en offert på 7 400 kr, utan minsta möjlighet till rabatt. Alldeles för dyrt!

Imorgon kommer Körkompisen för att bära saker - det och köra till tippen med allt nytt renoveringsskräp jag samlat ihop den senaste veckan. Och så ska vi ha roligt också, förstås! Vi har inte setts sedan i januari, jag firade ju nyår hos dem i Motala.

Mitt i alltihop fick jag slipdamm i ögonen i helgen, och något litet fastnade i vänsterögat och satt där och gnagde. I tisdags fick jag gå ner till husdoktorn och ta bort det - vilken lättnad! Jag kunde blinka igen! Ögondroppar med antibiotika i fick jag också, att dropp 4 ggr/dag. Skönt, tänkte jag.
Men idag har det börjat göra ont igen, och jag har svårt att blinka ... :(.

Inga kommentarer: