söndag 24 juli 2016

Trött!

Om 5 dagar ska jag flytta. Det känns inte riktigt realistiskt, måste jag säga.

Som läget är nu kommer jag att flytta in i en lägenhet utan tapeter, med golvpapp överallt och med en stark doft av lackfärg.

Och ut härifrån måste jag ju :).

Håhåjaja. Körkompisen och jag har slitit rejält hela helgen, särskilt Körkompisen. Hon har burit och burit och burit. Jag har mest stått uppe i den nya lägenheten med minst en pensel i handen.
Vi har kört en helt fullastad Mercedeskombi till tippen (fast vi behöll bilen). Hela utrymmet under källartrappan är nu fyllt med saker som ska till kyrkans loppis någon dag. De hade inte öppet, trodde vi. Det hade de förstås, i lördags förmiddag.

Vi har burit och piskat och burit min stora tunga ullmatta - en prestation i sig.

Min nya klädkammare (som faktiskt är helt färdigmålad!) är proppfull med allt möjligt. Liksom den nya vinden, som förutom julsaker också innehåller en hel del vardagssaker. De får tillfälligt bo däruppe, medan jag tapetserar.

Min nuvarande lägenhet är nästan helt tom, bara det jag behöver den här veckan finns kvar. Det är inte så hemtrevligt här :).

I morgon får jag hjälp av Unga Damen. Det är fortsatt målning av lister som gäller ett par dagar till.

Inga kommentarer: