måndag 18 juli 2016

Två veckor kvar ...

Nu börjar det kännas "änna stressigt", tycker jag.
Jag lever just nu med en nästan helt demolerad och nerstrippad lägenhet, som helst ska vara beboelig om två veckor. Det krävs oändliga mängder målarfärg, tapeter och arbete för att de ska bli så :).

Och då har jag dessutom en lägenhet till. Som ska tömmas på allt. Samtidigt!

Inte att undra på att jag sitter här på måndagsmorgonen, slutkörd redan nu ;). Kroppen är väldigt trött efter helgen - men åh, så mycket vi fick gjort! Allt underarbete är klart (förutom sovrummet, som jag inte börjar på förrän efter inflytten 1 augusti). "Nu börjar det roliga!" skrev Promenadkompisen. Att göra fint igen!

Efter en koll av min go'a soffa stod det klart att jag inte måste köpa en ny soffa - den befintliga går att bygga om så att den utslitna divandelen kan tas bort. Jag gillar min soffa, så det var en god nyhet :). Den dåliga nyheten var förstås att jag inte får köpa den fina soffan jag tittade ut, för säkerhets skull ...

Igår eftermiddag sov jag i dryga två timmar sedan Sonen och Unga Damen kört hem, och sedan lyckades jag inte komma igång igen! Istället satte jag mig med datorn och gick igenom vad jag har införskaffat, och vad som finns kvar. Äntligen hittade jag och bestämde mig för vilken toalett och vilket tvättställ jag vill ha. Till min förvåning blev det Svedbergs, som jag aldrig har haft tidigare. Jag har inte beställt ännu - jag måste kolla att toaletten passar till min 50-tals-VVSstandard. Vis av erfarenheten vet jag att inte alla toaletter gör det. Däremot har jag beställt alla kranar/blandare, både till badrum och kök.

Nu ska jag strax ut på morgonpromenad, med Kompisen. En macka behöver jag nog få i mig innan dess, tror jag :).

Inga kommentarer: